Met 1.332 pagina’s op het fraaie A3-formaat hebben we met Vraag & Aanbod weer veel informatie gedeeld met onze lezers. Offline zoals een krant wordt genoemd. Maar ook online zijn we lekker actief geweest richting onze doelgroep. En dan doel ik op de bijna honderd nieuwsbrieven die alle abonnees hebben ontvangen. Dan is er natuurlijk onze eigen website en niet te vergeten de vlogs die we dit jaar vanaf de TechniShow-ESEF hebben gelanceerd.
Het aanbieden van informatie, ondernemers hebben er behoefte aan. Maar dan moet het wel informatie zijn die er toe doet. Dat zijn we ons bewust. Geen flauwekulberichten maar interessante content. Informatie waar de ondernemers iets aan hebben. En gezien de reacties uit de maakindustrie, doen we dit. Beter dan in het verleden? Nee, maar wel anders, mede ingegeven door enkele honderden ‘maakmensen’. Zij zijn het die ons in een intensief onderzoekstraject hebben geïnformeerd over waar de behoeftes liggen.
Het heeft ons vele inzichten gegeven over de inhoud van al onze uitgaven. En de vooruitzichten zijn goed. In 2019 gaan we snoeihard door op de ingeslagen weg. Als eerste wordt de website aangepakt, geheel vernieuwd en volledig afgestemd op de eisen van 2019 en verder.
We gaan er in ieder geval een mooi jaar van maken, 2019 we komen er aan. Rest mij u, namens alle betrokkenen bij Vraag & Aanbod, redactie, sales, marketing, orderverwerking en uitgever, u en allen die u dierbaar zijn een fantastische Kerst te wensen en een boeiend nieuwjaar.
Rolf Elling, hoofdredacteur
Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.nl
Twitter: @VenA_Rolf
Facebook: www.facebook.com/vraagenaanbod