Onze grootgrutter Albert Heijn is gestart met een nieuwe spaaractie, ‘Tech is te gek’. De campagne is opgezet in samenwerking met het Amsterdamse Nemo Science Museum.
Heel even inzomen op deze actie waarbij het vooral draait om kinderen. Ze kunnen vier weken lang sparen voor 160 tech-plaatjes. Hierop staan interessante weetjes op over technologie en wetenschap, doe-plaatjes met experimenten die kinderen zelf thuis kunnen uitvoeren. En daarnaast ook zogeheten Techie augmented reality (AR) plaatjes waarmee kinderen kunnen leren programmeren.
Alle plaatjes van de spaaractie kunnen in het Tech is te gek-verzamelalbum worden geplakt. Dit album staat vol informatie over technologie en wetenschap. In ieder hoofdstuk staat een actuele technologische innovatie centraal.
Op de plaatjes speelt Techie de robot een hoofdrol. In combinatie met de gratis AH Tech-app kunnen kinderen hun eigen augmented reality Techie programmeren. De robot komt tijdens de actie ook tot leven in een serie op YouTube. Met deze actie wil AH kinderen laten kennismaken met de wereld van technologie, wetenschap en programmeren.
Prachtige actie, maar daar hebben we, gezien de leeftijd van de kinderen, op korte termijn weinig aan. Of toch, misschien spreekt het ook ouderen wel aan en zien ze ineens het ‘technische’ licht. Wellicht slim om als maakondernemer bij de Appie in de buurt je eens te laten zien en te kijken of er op is in te haken. Je weet immers maar nooit.
Rolf Elling, hoofdredacteur
Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.nl
Twitter: @VenA_Rolf
Facebook: ?www.facebook.com/vraagenaanbod