Het is wel een prettige gedachte als je iets unieks aan te bieden hebt. Dat merkten we de afgelopen week nadat we een beetje ruis op de lijn hadden bij de publicatie van de nieuwe schrootprijzen voor de maand oktober. Dat kan natuurlijk een keertje gebeuren, immers het blijft mensenwerk.
Maar goed, de reacties en vragen die we hierover ontvingen, maakten mij feitelijk wel bewust van de waarde van de content die we aanbieden. De schrootprijzen dus. Al jarenlang informeren we de markt over de prijzen hiervan. Dat doen we niet alleen, nee, met behulp van circa twintig schroothandelaren. Daar zijn we uiteraard blij mee omdat het inzicht geeft in de prijzen en de handel van de materialen.
Maar dit bracht me wel op het volgende. Voor de maakbedrijven geldt in principe hetzelfde. Uniek zijn met een bepaald product op proces, het maakt je als ondernemer onderscheidend. Ook in de markt zal dit gaan rondzingen. En dan met een positieve klank. Zo van: bij dat bedrijf moet je zijn, ze hebben voor jou de oplossing. Maar voor het zover is, moet je dit als ondernemer ook breder in de markt bekend maken, ten minste dat helpt over het algemeen wel.
Komt dat nu even mooi uit, we kunnen u hierbij ondersteunen. Niet alleen op papier – elke week – maar ook via het internet – 24/7. Dat blijven we doen, wat mij betreft tot in de eeuwigheid.
Rolf Elling, hoofdredacteur
Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.nl
Twitter: @VenA_Rolf
Facebook: www.facebook.com/vraagenaanbod