De Zakenauto van het Jaar is een echte praktijkprijs. De auto moet minimaal een jaar op de markt zijn omdat anders niet voldoende ervaringsmateriaal van de leasemaatschappijen en fleetowners beschikbaar is. Er zijn zes invalshoeken waarop de auto’s en hun merkorganisaties jaarlijks worden beoordeeld, waarvan de relatie aanschafwaarde-kilometerkostprijs, de kwaliteit van de import-dealerorganisatie en het aandeel in de zakelijke markt, de belangrijkste zijn. De jury koos op basis van deze criteria de 3-serie van BMW als winnaar.
Op het Driving Business Event kende de jury tevens een aanmoedigingsprijs toe, de zogenoemde AMbitie. Hierbij werd de beoordeling van de kandidaten voor 50 procent gebaseerd op de relatie aanschafwaarde-kilometerkostprijs en voor de overige 50 procent volledig op ‘emotiepunten’. De Opel Insignia kreeg de meeste punten en bleef daarmee de Volkswagen Polo en Toyota Avensis voor.
De Zakenauto van het Jaar en de Bestelauto van het Jaar zijn initiatieven van het vakblad Automobiel Management. Beide prijzen worden al meer dan twintig jaar uitgereikt.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…