De geconsolideerde verkoop van Bosch op de lokale Nederlandse markt bereikte in 2013 eenzelfde niveau als het vorige jaar en bedroeg bijna 490 miljoen euro.
‘Ondanks de algemene moeilijke economische omstandigheden zijn we erin geslaagd onze sterke marktpositie in Nederland te behouden’, zegt Gerhard Kobesen, algemeen directeur van Bosch in Nederland. ‘We verwachten in 2014 een herstel van de economische situatie en ook een betere ontwikkeling van het bedrijf. Nederland is een belangrijke R&D-locatie voor Bosch. We blijven daarom verder investeren in onderzoek en ontwikkeling van innovatieve en duurzame technologie voor het leven.’
Bosch investeerde ongeveer 50 miljoen euro in de Nederlandse divisies van Bosch en spendeerde meer dan 90 miljoen euro aan onderzoek en ontwikkeling in de zes Nederlandse competentiecentra. Het aantal werknemers in Nederland bleef stabiel op 3.600.
Na twee moeizame jaren keert de Nederlandse industrie in 2025 weer terug naar groei. De…
Met Prinsjesdag achter de rug ligt er weer een stapel aan nieuwe plannen klaar voor…
Halverwege 2024 versnelt de opwaartse trend van faillissementen in Europa. Wereldwijd komt eind dit jaar…
ECI Software Solutions, een wereldwijde aanbieder van cloudgebaseerde bedrijfsbeheersoftware en -diensten, introduceert Ridder iQ Essentials,…
Naar aanleiding van de voorgelegde plannen op Prinsjesdag stelt FME dat het verstandig is dat…
Arbeidsmarktkrapte speelt een hoofdrol in de plannen die het kabinet tijdens Prinsjesdag 2024 heeft gepresenteerd.…