Bouw dreigt massaal slag om social media te missen

Hiermee blijft de verwachting over social media ver achter bij de daadwerkelijke impact. Dit en meer blijkt uit de E-commerce Monitor van BouwKennis die tot stand is gekomen in samenwerking met topmarketeer Stephan Fellinger.

Twitter

Door de opkomst van diverse netwerken, zoals Twitter, Facebook en LinkedIn, staan de kansen van social media sterk in de belangstelling. In de bouwkolom wordt in de marketingstrategie echter nog niet vaak gebruikgemaakt van social media.

Om het gebruik van social media in de toekomst in kaart te brengen, is leveranciers in de bouw, die nu geen gebruik maken van social media, gevraagd of zij dit over twee jaar wel denken te doen. Hieruit blijkt dat social media bij 21 procent van de fabrikanten en 13 procent van de handelaren dusdanige interesse heeft gewekt dat zij daar de komende twee jaar mee willen beginnen.

Berichtgeving

Gemiddeld drie op de tien toeleveranciers gebruikt in de marketingstrategie over twee jaar social media. Hiermee blijft de verwachting van de toelevering achter bij de daadwerkelijke impact die social media op de marketingmix zal hebben. Door social media verliezen alle bedrijven namelijk voor een groot deel hun controle over de berichtgeving over hun organisatie.

Marketingmix

Daarom moeten organisaties heden ten dage op verschillende plaatsen op het internet aanwezig zijn. Nieuwe media zullen nu voor veel bedrijven nog geen onderdeel van de marketingmix zijn. In de toekomst worden het steeds belangrijkere tools in het bereiken van de beoogde doelstellingen.

Bekijk de factsheet E-Commerce Monitor:

E-commerce.
De redactie

Recent Posts

Wereldwijde dichtheid fabrieksrobots verdubbeld

Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…

6 uur ago

Arbeidsmarkt iets minder krap in derde kwartaal

Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…

1 dag ago

Koninklijke Marine 3D-print reserveonderdelen (video)

De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…

1 dag ago

Column Joachim Driessen: Op staande voet

Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…

1 dag ago

In zes stappen een cobot integreren

Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…

1 dag ago

Huisbeurs in herhaling voor Jörg Machines

Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…

1 dag ago