Bouwbedrijf Haafkes uit Goor heeft donderdag de Bouwkennis Marketing jaarprijs 2011 gewonnen. Haafkes krijgt deze prijs voor het Betaalbaar Bouwen-concept (BtB).
Het BtB-concept heeft gescoord in Almere, waar na een landelijke inschrijving op 23 van de zestig kavels BtB-starterswoningen zijn gebouwd door de mkb-bouwer uit Goor.
Met beperkte middelen (zero budget marketing) heeft het bedrijf woningen kunnen bouwen in het ambitieuze IBBA-project in Almere voor collectief particulier opdrachtgeverschap. Geen enkele woning is hetzelfde, ze variëren in indeling en gevelopbouw.
Ieder jaar strijden partijen uit de bouwsector om de BouwKennis Marketing Jaarprijs voor het meest innovatieve marketingconcept van de bouw-, vastgoed- en installatiesector.
Dit jaar ging na een spannende stemronde de prijs naar Haafkes met het BtB concept: De andere finalisten waren Knauf Insulation met EASY, ABB & Draka met Clixys. Eerder won Haafkes ook de Pioneering Award 2010 voor het innovatieve bouwconcept.