Dit blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy dat is uitgevoerd onder ruim 280 bouwbedrijven met verschillende specialisaties.
Projectevaluaties worden vooral gebruikt om er zelf van te leren. Bedrijven willen achterhalen wat er wellicht niet goed is gegaan tijdens een project om ervoor te zorgen dat dit een volgende keer niet weer aan de orde is. Naast een dergelijk leereffect, zijn projectevaluaties ook bruikbaar als marketing tool.
Door het openbaar te maken van de evaluatie, bijvoorbeeld door middel van het plaatsen van een testimonial, is het mogelijk vertrouwen van (toekomstige) klanten te winnen. Ondanks deze voordelen van projectevaluaties, zijn er maar weinig bouwbedrijven die op reguliere basis hun werk laten evalueren door hun klanten (17 procent). Over het geheel gezien zijn veel bouwbedrijven (76 procent) wel met projectevaluaties bezig of hierin geïnteresseerd.
Bouwbedrijven willen met projectevaluaties vooral achterhalen hoe zij het doen wat betreft het nakomen van afspraken, communicatie en netheid van werken. Dit zijn juist de elementen die veel afhangen van de beleving van de klant en minder goed zelf meetbaar zijn, zoals bijvoorbeeld de prijs en het houden aan de planning. Klanten selecteren juist vaak op deze samenwerkingselementen en daarom kan het goed in de marketing strategie gebruikt worden.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…