Dit blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy dat is uitgevoerd onder ruim 280 bouwbedrijven met verschillende specialisaties.
Projectevaluaties worden vooral gebruikt om er zelf van te leren. Bedrijven willen achterhalen wat er wellicht niet goed is gegaan tijdens een project om ervoor te zorgen dat dit een volgende keer niet weer aan de orde is. Naast een dergelijk leereffect, zijn projectevaluaties ook bruikbaar als marketing tool.
Door het openbaar te maken van de evaluatie, bijvoorbeeld door middel van het plaatsen van een testimonial, is het mogelijk vertrouwen van (toekomstige) klanten te winnen. Ondanks deze voordelen van projectevaluaties, zijn er maar weinig bouwbedrijven die op reguliere basis hun werk laten evalueren door hun klanten (17 procent). Over het geheel gezien zijn veel bouwbedrijven (76 procent) wel met projectevaluaties bezig of hierin geïnteresseerd.
Bouwbedrijven willen met projectevaluaties vooral achterhalen hoe zij het doen wat betreft het nakomen van afspraken, communicatie en netheid van werken. Dit zijn juist de elementen die veel afhangen van de beleving van de klant en minder goed zelf meetbaar zijn, zoals bijvoorbeeld de prijs en het houden aan de planning. Klanten selecteren juist vaak op deze samenwerkingselementen en daarom kan het goed in de marketing strategie gebruikt worden.
De laatste PMI-gegevens lieten een verdere teruggang zien in de Nederlandse industriële sector. De matte…
Het Cybersecuritybeeld Nederland 2024 (CSBN 2024) biedt een beeld van de steeds complexer wordende digitale…
De klimaatdoelen raken uit het zicht. Dat meldt het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) in…
Efficiënt, voordelig en duurzaam: zo goed als nieuwe demonstratiemachines met de modernste technologie tegen aantrekkelijke…
Het metaalbedrijf Wil Waelbers Design (WWD), gevestigd in Nederweert, is failliet verklaard. WWD was gespecialiseerd…
De producenten in de industrie waren in oktober negatiever dan in september. Het vertrouwen ging…