Bouwprojecten en resultaten scherper in beeld met nieuwe aanpak CRM

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

ACI brengt klantgericht ondernemen terug naar de kern: niet ICT, maar het verkoopproces is weer leidend.

Het bedrijf is er door slimme product- en procesverbetering in geslaagd de doorlooptijd van de invoer van een CRM-systeem te verlagen met minimaal 50 procent tot maximaal 2 maanden, de initiële investering met 75 procent te verlagen en de slaagkans te maximaliseren tot nagenoeg 100 procent.

Veel bedrijven hebben in 2010 hun verkooporganisatie al volgens de nieuwe aanpak efficiënter en effectiever gemaakt. Om de groei te faciliteren is ACI vanaf 1 januari 2011 gevestigd in een nieuw kantoor in Geldermalsen.

Standaard software

De invoer van een CRM-systeem wordt vaak gezien als een kostbaar, langdurig en risicovol ICT-project. ACI heeft in 2010 een nieuwe aanpak geïntroduceerd die klantgericht ondernemen binnen de bouw optimaal ondersteunt. Klanten in de bouw maken gebruik van standaard software van Microsoft, werken er mee via internet, betalen een all-in tarief per gebruiker per maand en volgen voor de invoer een vastomlijnd stappenplan. Inmiddels is gebleken dat de nieuwe aanpak de doorlooptijd van de invoer halveert, de investering driekwart lager is en altijd slaagt.

Nieuw kantoor

Het nieuwe kantoor in Geldermalsen is een architectonisch hoogstandje en opgebouwd uit prefab betonnen, architectonische, geveldragende en optimaal geïsoleerde sandwichelementen. Het gebouw heeft een bijzondere constructie met van vorm wisselende raampartijen van zonwerend veiligheidsglas, een zeer aangenaam binnenklimaat en is omgeven door een groen talud dat een belangrijke geluidsabsorberende functie heeft.