Het betreffende deksel bestaat uit twee delen: een ring en een panel. Uit een onderzoek van de consumentenbond is gebleken dat het nieuwe deksel een aanwinst is. Met deze verpakkingsinnovatie is het veel makkelijker om de potten te openen.
Canline werd in 2010 al benaderd door de fabrikant van de deksels om mee te denken over de productiemethode ervan. Na uitvoerige gesprekken en wederzijdse bezoeken is een concept ontwikkeld waarbij het deksel weliswaar in de lijn gescheiden wordt, maar vervolgens verderop in de lijn ook weer uit twee delen wordt samengesteld. De magnetische transporttechnologie van Canline Systems bracht uitkomst bij de soms ingewikkelde vraagstellingen om dekseldelen te scheiden, te transporteren, te bufferen, samen te stellen en naar de benodigde machines te voeden. Naast de toepassing van specifiek voor de toepassing ontwikkelde magneetbanen, dienden de engineers van Canline alles uit de kast te halen om allerlei goten, geleidingen en uitwerpsystemen te ontwerpen. Zorgvuldig gepolijst om beschadiging van de nieuwe ‘eye-catcher’ te voorkomen.
Frans Augustijn, algemeen directeur van Canline Systems, licht toe dat de producent de expertise van Canline reeds in 2010 heeft ingeroepen omdat van het nieuwe deksel veel werd verwacht. Volgens Augustijn was de toekomst van de fabriek in kwestie mede afhankelijk van de mogelijkheden tot kwalitatieve en efficiënte productie ervan. ‘Vanaf de eerste dag werd ons duidelijk dat de klant echt geloofde in dit product en natuurlijk hadden ook wij thuis de ervaring met de moeilijkheden om het oude deksel van de pot te draaien. Ook wij hebben met messen in die deksels staan prikken om uiteindelijk tot de inhoud van de pot te geraken. Het enthousiasme van de klant was ook direct in ons team aanwezig om een succesvolle lancering op de markt mogelijk te maken’, aldus Augustijn.
Inmiddels heeft Canline Systems al de derde productielijn uitgeleverd en wordt deze op dit moment in Engeland geïnstalleerd. De goede prestaties van de eerder geleverde lijnen én de succesvolle marktintroductie hebben het vertrouwen alleen maar verstevigd en naar verwachting zal de toepassing van het nieuwe deksel een nog grotere vlucht gaan nemen. Door de investering is duidelijk geworden dat de klant duidelijk toekomst ziet in de fabriek waar de deksels gemaakt worden. Augustijn: ‘We hebben voor ons gevoel lang moeten wachten op de introductie op de Nederlandse markt en mijn mensen hebben regelmatig in supermarkten gespeurd naar de pot met nieuwe deksel. Als je zelf al ruim een jaar ermee bezig bent, kun je haast niet wachten op de reactie van de Nederlandse consument. Nu de eerste Nederlandse pot appelmoes binnen ons bedrijf is, is een belangrijke mijlpaal bereikt.’
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…