CCA opent vestiging in Veendam

CCA verwacht de Noord-Europese markt vanuit Veendam makkelijker te kunnen bedienen. Tegelijkertijd betekent de vestiging van CCA een uitbreiding van de activiteiten van Groningen Seaport en InterModal Solutions (IMS), wat Groningen Railport een veelzijdiger terminal maakt.

 

Groningen Railport is een trimodale terminal (bereikbaar via spoor, weg en water), waar zowel containers als conventionele lading wordt verwerkt. De Ter Haak Group heeft bijna een eeuw ervaring met intermodaal goederenvervoer en de exploitatie van een multimodale terminal. In de Amerikahaven van Amsterdam worden inkomende en uitgaande containers gereinigd, gerepareerd en genspecteerd alvorens op transport te gaan.

 

CCA wil de terminal in Veendam van een soortgelijk containerservicepunt als in Amsterdam voorzien. Een dergelijke faciliteit blijkt in Amsterdam een aanwinst voor rederijen, verladers en ontvangers. De verwachting is dat dat in Groningen niet anders zal zijn.

 

Duitse markt

CCA is gespecialiseerd in de verkoop en verhuur van nieuwe en gebruikte zeecontainers, reefers, cabins en offshore containers. Leverbaar in standaard lengten 2, 3, 6 en 12 meter en in diverse hoogtes, zoals 2,4, 2,6 en 2,9 meter. Het personeel zorgt in de eigen werkplaats dat de containers in goede staat worden afgeleverd. De containers kunnen op alle mogelijke manieren worden ingericht en uitgerust, afhankelijk van de wensen van de klant.

 

Vanuit het kantoor aan de Spoorhavenweg in Veendam zal CCA met dit complete assortiment van containers het noorden van Nederland en de Duitse markt bedienen. Hierbij richt CCA zich niet alleen op de bouw, agrarische sector en olie- en gasindustrie, maar ook op particulieren.

De redactie

Recent Posts

Wereldwijde dichtheid fabrieksrobots verdubbeld

Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…

12 uur ago

Arbeidsmarkt iets minder krap in derde kwartaal

Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…

1 dag ago

Koninklijke Marine 3D-print reserveonderdelen (video)

De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…

2 dagen ago

Column Joachim Driessen: Op staande voet

Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…

2 dagen ago

In zes stappen een cobot integreren

Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…

2 dagen ago

Huisbeurs in herhaling voor Jörg Machines

Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…

2 dagen ago