Column: Marktaandeel Vraag en Aanbod gestegen

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

Even aandacht in deze column voor ons eigen (multimediaal) product Vraag en Aanbod, in dit geval even over de weekkrant voor de Nederlandse maakindustrie. We zitten met onze uitgave in een stijgende lijn.

Dat vraagt natuurlijk om een toelichting, zeker gezien de krimpende markten om ons heen. Dat doe ik graag.

In medialand worden diverse metingen verricht. Een van de bedrijven die zich hier mee bezighoudt, is Nielsen, een marketingbureau opgericht in 1923. Nielsen biedt een geïntegreerd pakket marketinginformatie, geavanceerde informatiebeheersystemen, analysehulpmiddelen en een professionele klantenservice ter ondersteuning van hun klantenkring.

Elk half jaar worden de mediabestedingen bekend gemaakt. Hieruit kunnen diverse conclusies worden getrokken, de media bestedingen zijn immers gerelateerd aan marktaandeel. Kijken we naar deze registratie van de vakbladen en onze concullega ‘s, zien we in de Nielsen statistieken dat het marktaandeel van Vraag en Aanbod is gegroeid.

Vraag en Aanbod is de laatste zes maanden gestegen van 61 naar 65 procent marktaandeel. Dat is best bijzonder en stemt ons natuurlijk tot tevredenheid. Maar we willen natuurlijk meer, vooral in de toekomst

Online wordt nog niet door Nielsen onderzocht, maar ik kan u verzekeren dat ook onze www.vraagenaanbod.nl in een stijgende lijn zit. Hierop kom ik later dit jaar nog wel een keer terug.

En, zoals ik al eerder memoreerde is het een kwestie van een goede mix van papier, nieuwsbrieven en internet.

Maar ook het lef hebben om nieuwe wegen in te slaan.

Ik doel natuurlijk op onze uitgave op de Belgische maakmarkt. Dit doen we ook voor de Nederlandse dames en heren ondernemers, het ‘speelveld’ verbreden om u hiermee nog meer inzicht te geven in de gehele maakindustrie.

We zijn inmiddels gestart met een driewekelijkse uitgave onder 8.500 adressen in België, de nieuwsbrief en de

internetsite zijn ‘under construction’. Daar wordt dus hard aan gewerkt.

Rolf Elling, hoofdredacteur

E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.nl

Twitter: @VenA_Rolf

Facebook: www.facebook.com/vraagenaanbod