Column Sten van Poppel: Goed idee prima, uitvoering belangrijker

Foto van: De redactie
Geschreven door De redactie

Maakbedrijven investeren veel in het ontwikkelen van aantrekkelijke employer branding strategieën om zich te onderscheiden in de competitieve arbeidsmarkt. Maar een briljant idee voor employer branding is alleen het startschot. Het resultaat ligt in de uitvoering.

Tags:

Het opstellen van een plan is cruciaal. Maar een plan alleen is niet genoeg. Je hebt een team van toegewijde vakmensen nodig. Een team die gedreven is om de strategie tot leven te brengen. Dit team moet divers zijn, met een mix van marketingexpertise, HR-kennis, mensen uit de operatie en specialisten met diepgaande kennis van de industrie. Samen met hen ga je brainstormen, draai je projecten en waarborg je de kwaliteit van de uitvoering.

Het effectief communiceren van de employer branding boodschap vereist een ‘multi-channel’ benadering. In het Nederlands betekent dit gewoon een gecombineerde aanpak van meerdere kanalen (on- & offline kanalen). De kanalenmix is afhankelijk van de doelgroep waar je je op richt.

Maak het daarnaast makkelijk om te solliciteren. Vraag niet altijd naar motivatiebrieven of gedetailleerde CV’s. Soms willen mensen gewoon even iemand spreken om meer informatie te krijgen over jouw bedrijf of vacature. Dan is het achterlaten van een naam en telefoonnummer al genoeg.

Zorg er als laatste voor dat je iets onderscheidend biedt. Een eigen academie, een onderscheidende arbeidsvoorwaarde of een unieke onboarding. Hiermee trek je de aandacht naar je toe en bind je nieuwe talenten.

Het implementeren van een employer branding strategie vereist meer dan alleen een goed idee. Het vraagt om een goed plan, een toegewijd team en een uitvoering die de verwachtingen overstijgt.

Sten van Poppel, Marketing/Co-owner Maaketing

Reageren?

E-mail: redactie@vraagenaanbod.nl

Tags:

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *