Actueel

Column Sten van Poppel: Goed idee prima, uitvoering belangrijker

Maakbedrijven investeren veel in het ontwikkelen van aantrekkelijke employer branding strategieën om zich te onderscheiden in de competitieve arbeidsmarkt. Maar een briljant idee voor employer branding is alleen het startschot. Het resultaat ligt in de uitvoering.

Tags:

Het opstellen van een plan is cruciaal. Maar een plan alleen is niet genoeg. Je hebt een team van toegewijde vakmensen nodig. Een team die gedreven is om de strategie tot leven te brengen. Dit team moet divers zijn, met een mix van marketingexpertise, HR-kennis, mensen uit de operatie en specialisten met diepgaande kennis van de industrie. Samen met hen ga je brainstormen, draai je projecten en waarborg je de kwaliteit van de uitvoering.

Het effectief communiceren van de employer branding boodschap vereist een ‘multi-channel’ benadering. In het Nederlands betekent dit gewoon een gecombineerde aanpak van meerdere kanalen (on- & offline kanalen). De kanalenmix is afhankelijk van de doelgroep waar je je op richt.

Maak het daarnaast makkelijk om te solliciteren. Vraag niet altijd naar motivatiebrieven of gedetailleerde CV’s. Soms willen mensen gewoon even iemand spreken om meer informatie te krijgen over jouw bedrijf of vacature. Dan is het achterlaten van een naam en telefoonnummer al genoeg.

Zorg er als laatste voor dat je iets onderscheidend biedt. Een eigen academie, een onderscheidende arbeidsvoorwaarde of een unieke onboarding. Hiermee trek je de aandacht naar je toe en bind je nieuwe talenten.

Het implementeren van een employer branding strategie vereist meer dan alleen een goed idee. Het vraagt om een goed plan, een toegewijd team en een uitvoering die de verwachtingen overstijgt.

Sten van Poppel, Marketing/Co-owner Maaketing

Reageren?

E-mail: redactie@vraagenaanbod.nl

Tags:
De redactie

Recent Posts

Wereldwijde dichtheid fabrieksrobots verdubbeld

Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…

3 dagen ago

Arbeidsmarkt iets minder krap in derde kwartaal

Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…

4 dagen ago

Koninklijke Marine 3D-print reserveonderdelen (video)

De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…

4 dagen ago

Column Joachim Driessen: Op staande voet

Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…

4 dagen ago

In zes stappen een cobot integreren

Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…

4 dagen ago

Huisbeurs in herhaling voor Jörg Machines

Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…

4 dagen ago