De X-ray-scanner voor containertreinen op de Maasvlakte werd door Zublin Prorail en leverancier Rapiscan gebouwd. De verwachting is dat de Douane de te bouwen treinscan in 2012 op de Maasvlakte in gebruik kan nemen.
Treinen kunnen dan met een snelheid van 60 kilometer per uur door de X-ray-scan rijden, waarna de Douane op basis van risicoanalyse een selectie maakt van de exportcontainers die ze wil controleren.
De X-ray-scan is bedoeld voor containertreinen die vanuit het Europese achterland via de bestaande Betuweroute in de haven van Rotterdam arriveren. In de haven zullen de zeecontainers worden overgeladen om daarna uit de Europese Unie te worden gevoerd over zee.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…