Bedrijven die dichte containers uit de haven ontvangen, zijn verplicht om eerst te onderzoeken of deze nog gevaarlijke stoffen bevatten. Pas dan mogen werknemers ze openmaken. Idealiter is het gas op de plaats van bestemming uitgewerkt en dus onschadelijk, maar in de praktijk is dat soms niet het geval. Blootstelling aan restgassen kan leiden tot verstikking, bedwelming of vergiftiging van mensen en brand of explosie in de container veroorzaken. Een recent ongeval in een container bij een bedrijf in Hardinxveld-Giessendam maakte duidelijk hoe ernstig de gevolgen voor werknemers kunnen zijn.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…