Hierdoor staan de opvangzakken niet meer onder druk en passeren blokjes en splinters de ventilator van de afzuiger niet. Zo kan een veel efficiëntere waaier worden gebruikt en hebben deze afzuigers een zeer laag geluidsniveau.
Het stof wordt opgevangen in plastic zakken in handige verrijdbare opvangcontainers onder de afzuiger. De filterslangen in het apparaat kunnen naar keuze mechanisch (met een schudmotor) of pneumatisch gereinigd worden.
Explosiepaneel
Alle modellen bij Teygeler zijn uitgerust met een droge blusleiding, aangesloten op een sprinkler in het filtercompartiment, een terugslagklep in de aanzuigopening, een brandklep in de retourluchtopening en een explosiepaneel in de zijwand. Deze accessoires zijn standaard gemonteerd om een maximale explosieveiligheid te creëren. Op aanvraag kunnen de afzuigers ook worden uitgerust met een automatisch brandblussysteem, indien het monteren van een explosiekanaal onmogelijk is.
De mechanisch gereinigde modellen (Eurofilter/M) zijn voorzien van een timer om de ATEX-gecertificeerde motor van de filterreiniging automatisch te laten werken.
Volautomatische reiniging
De pneumatisch gereinigde modellen (Eurofilter/P) zijn voorzien van een differentiële manometer die gekoppeld is aan een elektronische regeleenheid. Daardoor worden de filters volautomatisch gereinigd als deze vervuilen en een te groot drukverschil wordt geconstateerd.
Alle filters zijn voorzien van een antistatische aluminiumcoating aan de binnenzijde en hebben een reststofgehalte van minder dan 0,1 mg/m³ gefilterde lucht. Tevens zijn de filters voorzien van een zeer doeltreffend reinigingsmechanisme dat naar keuze handmatig of motorisch bediend kan worden. In geval van motorische reiniging kan gebruik worden gemaakt van onderstaande schakelsystemen. Filters met afwijkende aansluitdiameters kunnen op aanvraag geleverd worden.
Doorlaadgraad
De filters zijn door de BIA (Berufsgenossenschaftliches Institut für Arbeitssicherheit) getest. De toegekende gebruikscategorieën zijn U,S,G en C. De strengste categorie C houdt een maximale doorlaadgraad in van 0,10 procent. De werkelijk gemeten doorlaadgraad tijdens het testen bedroeg 0,05 procent. Een kopie van de testrapporten is op aanvraag leverbaar.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…