Cordys verbetert logistieke processen Siemens Healthcare

De Cordys-oplossing automatiseert de belangrijkste logistieke processen bij Siemens Healthcare als onderdeel van het wereldwijde logistieke materiaalproces. Dit omvat supply chain-oplossingen voor de volledige productlevenscyclus binnen de afdeling Uptime Services. Deze afdeling zorgt voor de snelle en efficiënte levering van reserveonderdelen aan klanten. Dit gebeurt in meer dan 98 procent van de wereldwijde gevallen binnen 24 uur.

Kwaliteit en klanttevredenheid

De oplossing automatiseert de processen voor levering van bedrijfskritische onderdelen, het terugsturen van reserveonderdelen en het behandelen van klantfeedback. Daarnaast biedt de oplossing eveneens instrumenten om processen continu te verbeteren. Zo kan Siemens zijn hoge klanttevredenheidsniveau en kwaliteitsstandaarden handhaven binnen het volledige, wereldwijde logistieke netwerk. Frank Debus, senior vice-president customer services material logistics van Siemens Healthcare: ‘Klanttevredenheid is één van de belangrijkste bedrijfsdoelstellingen van Siemens Healthcare. Klantgerelateerde bedrijfsprocessen vormen de sleutel tot ons succes. Om dit te realiseren, moet de betrouwbaarheid van ons orderbeheer en onze besteldiensten zo dicht mogelijk tegen de honderd procent aan liggen. Met het Cordys-platform zijn we in staat de gerelateerde processen te monitoren en te verbeteren in ruim 125 landen, en zo onze klanttevredenheid te vergroten.’

Duurzaam resultaat

De integratieoptie om verschillende systemen te verbinden, zoals van SAP, IBM en Microsoft Outlook, was een belangrijk onderdeel van het project. Dit resulteerde niet alleen in grotere klanttevredenheid, maar ook in meer efficiency, zoals hogere productiviteit, meer gebruiksgemak en betere beheerinformatie. Per Jonsson, president en COO van Cordys: ‘We zijn trots dat we Siemens Healthcare kunnen ondersteunen. Siemens werkt wereldwijd met uitstekende logistieke partners. Daarvoor zijn uiterst efficiënte processen een vereiste. We verwachten dat onze oplossing zowel Siemens als ons eigen bedrijf duurzame resultaten oplevert.’

De redactie

Recent Posts

Wereldwijde dichtheid fabrieksrobots verdubbeld

Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…

11 uur ago

Arbeidsmarkt iets minder krap in derde kwartaal

Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…

1 dag ago

Koninklijke Marine 3D-print reserveonderdelen (video)

De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…

1 dag ago

Column Joachim Driessen: Op staande voet

Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…

1 dag ago

In zes stappen een cobot integreren

Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…

2 dagen ago

Huisbeurs in herhaling voor Jörg Machines

Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…

2 dagen ago