Uiteraard heeft elk bedrijf zijn eigen (onderhouds)strategie, maar van kennisuitwisseling is (te) weinig sprake. Door meer gebruik te maken van de sector overschrijdende wetenschappelijke inzichten en door een intensieve uitwisseling van best practises, kan er enorm op de onderhoudskosten worden bespaard en kunnen omgevingsrisico’s worden verminderd.
Daarom heeft World Class Maintenance een intersectorale werkgroep opgericht die de komende jaren intensief onderzoek zal gaan doen naar dit faalmechanisme. Maar niet alleen wordt het faalmechanisme beter in kaart gebracht, zo wordt er ook gekeken naar technologieën die de standtijd kunnen verlengen. Om de bekendheid met dit onderwerp te vergroten zullen drie van de betrokken organisaties aanwezig zijn op de Maintenance NEXT. Dat zijn VIB, de Vereniging ION en het NCTI. Doel is om het netwerk van belanghebbenden zoals bijvoorbeeld asset owners en contractors beter in kaart te brengen en te betrekken in de ontwikkelingen. Behalve dat je daar in gesprek kunt gaan met deze branchegroepen, zal het onderwerp ook tijdens één van de ronde tafels worden besproken.
Maintenance NEXT vindt plaats in Ahoy Rotterdam van 9 tot en met 11 april 2019.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…