Wolfgang Pech, directeur van de Hannover Messe, heeft gisteren de Goldene Tulpe uitgereikt aan Cortexon uit Veghel. De prijs, die door Nevat in het leven is geroepen, heeft het bedrijf gewonnen voor de uitstraling van de stand, het enthousiasme van de standbemanning en de gimmick (een stressbal) waarmee ze bezoekers in de stand weet te krijgen.
Cortexon maakt klanspecifieke behuizingen, inclusief de elektronica. Het bedrijf is onderdeel van de Aegide Group, de nieuwe naam voor de Minkels Holding. Hieronder vallen ook de bedrijven Voltex en Minkels. De groep telt 175 personeelsleden en is in zes landen vertegenwoordigd met vestigingen.
‘De Hannover Messe is voor ons een ideale beurs om ons te profileren. 15 procent van onze omzet behalen we nu in Duitsland. Over drie tot vijf jaar willen we dit verhogen tot 30 procent’, vertelt general manager Jeroen Hol.
Cotexon geeft als gimmick een stressbal weg in de vorm van hersenen. Hol: ‘Wij doen het denkwerk voor de bedrijven die de opdrachten bij ons aanbieden, compleet en klantspecifiek.’