DP800 HyPerform combineert de sterkte van een standaard DP800 met de vervormbaarheid van de DP600 staalsoorten met behoud van een goede lasbaarheid. De staalsoort is ontwikkeld door het International Automotive Research Centre van Corus Automotive Engineering in Coventry, samen met én op verzoek van een aantal OEM’ers in de automotive.
HyPerform heeft een minimale treksterkte van 780 MPa, vergelijkbaaar met de bestaande DP800 staalsoorten van Corus. Het verschil is dat DP800 HyPerform beter vervormbaar en lasbaar is. Dit maakt het uitermate geschikt voor complexe en geperste vormdelen.
HyPerform is thermisch verzinkt en dat is goedkoper dan het elektrolytisch verzinken wat vereist is bij bijvoorbeeld de TRIP-hogesterktestalen.
Maurice van Giezen, manager Corus Automotive Business Development vertelt dat zij regelmatig worden geconfronteerd met de paradox van autoproducenten die een materiaal willen dat een beter crashbestand is, beter te persen is en tegelijkertijd ook nog eens kan worden geleverd tegen lagere kosten. ‘Door de voordelen van diverse staalsoorten te combineren in DP800HyPerform, hebben we alle drie de doelstellingen kunnen realiseren’, aldus Van Giezen.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…