Geldof maakte het verschil met zijn plan van aanpak. De achttien tanks zullen bij Geldof en zusterbedrijf G&G International in België gebouwd worden en daarna getransporteerd naar Guadeloupe. Daar volgen ze een nauwkeurig uitgestippelde route tot aan de centrale. Deze aanpak heeft tal van problemen en risico’s weggenomen bij eindklant EDF en garandeert een verzekerde leveringstermijn, naast een betere kwaliteit.
‘Dit is het derde keer dat we aan EDF mogen leveren’, aldus Jan Soetaert, manager van de afdeling Storage Tanks bij Geldof. ‘We proberen ons dan ook altijd in de plaats van de klant te stellen en gaan bijvoorbeeld ter plaatse om een aangepast plan van aanpak op te maken.’
Doorgaans worden tanks van een dergelijke grootte ter plaatse geconstrueerd. Aanvankelijk was dat ook de vraag van de klant. Geldof heeft daarop een alternatief uitgewerkt, voorgesteld en succesvol verdedigd. Door de tanks in België te bouwen, ontwijkt Geldof moeilijke weersomstandigheden, zoals een hoge vochtigheid en een orkaanseizoen.
Ook verhoogt deze aanpak de efficiëntie op de werf wegens minder gelijktijdige activiteit met nevenaannemers en minder ruimegebruik van ruwe materialen. Tot slot worden de veiligheidsrisico’s van de bouwwerf beperkt.
De verscheping van de tanks is voorzien in januari 2013. Tankdiameters gaan tot 12 meter en de lengte varieert van 5 tot 15 meter. Het gewicht loopt op tot 68 ton per tank.
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…
Softwarebedrijf ConstruSteel behoort in 2024 wederom tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland en daarom…