De ingenieurs van Crown stelden zichzelf ambitieuze doelen. De nieuwe truck moest een ondersteuning zijn voor de bestuurder in lastige werkomstandigheden. Er was volgens Crown maar één manier om ervoor te zorgen dat de WT 3000 echt aan de verwachtingen van gebruikers zou voldoen.
Tijdens het hele ontwikkelingsproces werkte het team van Crown nauw met klanten samen om intensief onderzoek ter plaatse te doen, zodat de ingenieurs de werkomstandigheden in het magazijn en op het laadplatform konden analyseren.
Door de resultaten van de onderzoeken ter plaatse te analyseren, kon het team precies vaststellen welke truckonderdelen het zwaarst worden belast. Daarom zijn de zwaar uitgevoerde zijsteunen met een stevig systeem op de truck gemonteerd. Schokken waardoor het chassis en frame anders zouden gaan trillen, worden geabsorbeerd door zwenkwielen met onverslijtbare torsieveren. De geoptimaliseerde vering verlengt de levensduur van de zwenkwielen eveneens. Zorgvuldig ontworpen elementen aan de binnenkant van de WT 3000 helpen om de exploitatiekosten tijdens de levensduur van de truck zoveel mogelijk te beperken. Door de soepele en efficiënte vering worden schokken en trillingen verminderd. In combinatie met het Crowns e-Gen remsysteem zorgt dat voor langere onderhoudsintervallen, minimale stilstand vanwege reparaties en een langere bedrijfstijd.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…