De ingenieurs van Crown stelden zichzelf ambitieuze doelen. De nieuwe truck moest een ondersteuning zijn voor de bestuurder in lastige werkomstandigheden. Er was volgens Crown maar één manier om ervoor te zorgen dat de WT 3000 echt aan de verwachtingen van gebruikers zou voldoen.
Tijdens het hele ontwikkelingsproces werkte het team van Crown nauw met klanten samen om intensief onderzoek ter plaatse te doen, zodat de ingenieurs de werkomstandigheden in het magazijn en op het laadplatform konden analyseren.
Door de resultaten van de onderzoeken ter plaatse te analyseren, kon het team precies vaststellen welke truckonderdelen het zwaarst worden belast. Daarom zijn de zwaar uitgevoerde zijsteunen met een stevig systeem op de truck gemonteerd. Schokken waardoor het chassis en frame anders zouden gaan trillen, worden geabsorbeerd door zwenkwielen met onverslijtbare torsieveren. De geoptimaliseerde vering verlengt de levensduur van de zwenkwielen eveneens. Zorgvuldig ontworpen elementen aan de binnenkant van de WT 3000 helpen om de exploitatiekosten tijdens de levensduur van de truck zoveel mogelijk te beperken. Door de soepele en efficiënte vering worden schokken en trillingen verminderd. In combinatie met het Crowns e-Gen remsysteem zorgt dat voor langere onderhoudsintervallen, minimale stilstand vanwege reparaties en een langere bedrijfstijd.
De laatste PMI-gegevens lieten een verdere teruggang zien in de Nederlandse industriële sector. De matte…
Het Cybersecuritybeeld Nederland 2024 (CSBN 2024) biedt een beeld van de steeds complexer wordende digitale…
De klimaatdoelen raken uit het zicht. Dat meldt het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) in…
Efficiënt, voordelig en duurzaam: zo goed als nieuwe demonstratiemachines met de modernste technologie tegen aantrekkelijke…
Het metaalbedrijf Wil Waelbers Design (WWD), gevestigd in Nederweert, is failliet verklaard. WWD was gespecialiseerd…
De producenten in de industrie waren in oktober negatiever dan in september. Het vertrouwen ging…