D-TEC trailerinnovatie: Euroflex met verbeterde aslastverdeling

De Euroflex is een economische versie van de Flexitrailer en hierdoor de vervanger van de ‘achterschuiver’. De nieuwste D-TEC vondst heeft méér mogelijkheden dan de Flexitrailer. Vooral de sterk verbeterde aslastverdeling springt in het oog. ‘In combinatie met de buitengewoon gunstige aanschafprijs zorgt dit voor een bijzonder lage kilometerkostprijs,’ licht Jan van Velthuizen van D-TEC toe.

Maximaal 27 ton

De Euroflex is speciaal ontwikkeld voor het vervoer van 40ft, 45ft, 2x20ft en 1x 20ft containers. De Euroflex kan 20ft box containers centraal vervoeren tot een maximaal gewicht van 27 ton.

Naast de Euroflex lanceert D-TEC ook een nieuw 20 en 30 ft tankchassis: de Tankmaster. Het betreft een bijzonder solide tankchassis met een zeer laag eigen gewicht. Hierdoor kan de Tankmaster probleemloos een tankcontainer tot 38 ton vervoeren.

 

De redactie

Recent Posts

Wereldwijde dichtheid fabrieksrobots verdubbeld

Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…

1 dag ago

Arbeidsmarkt iets minder krap in derde kwartaal

Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…

2 dagen ago

Koninklijke Marine 3D-print reserveonderdelen (video)

De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…

2 dagen ago

Column Joachim Driessen: Op staande voet

Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…

2 dagen ago

In zes stappen een cobot integreren

Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…

2 dagen ago

Huisbeurs in herhaling voor Jörg Machines

Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…

2 dagen ago