Categories: Producten

D-TEC Trailers leverde 200e Langere en Zwaardere Vrachtautocombinatie (LZV)

In 2004 bouwde D-TEC de eerste LZV als proef, waarna een zogenaamde ervaringsfase volgde. Vorig jaar redde minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat de LZV nog van de ondergang, door een totaalgewicht van zestig ton definitief toe te staan. ‘Met dit tweehonderdste exemplaar geeft de transportsector een positief signaal af. Ook richting de EU, want de rest van Europa ziet nu dat Nederland nog steeds investeert in deze voertuigen,’ aldus Jan van Velthuizen van D-TEC Trailers.

D-TEC Trailers is naar eigen zeggen marktleider in containervervoer. De trailerproducent levert momenteel 40 procent van zijn producten in Nederland en 60 procent in de rest van Europa. De trailers worden in Nederland gebouwd. Van der Most Transport is één van de eerste D-TEC-gebruikers. De transportonderneming heeft op dit moment 8 Combitrailers en 31 Flexitrailers van D-TEC in haar wagenpark.

De redactie

Recent Posts

Arbeidsmarkt iets minder krap in derde kwartaal

Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…

8 uur ago

Koninklijke Marine 3D-print reserveonderdelen (video)

De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…

11 uur ago

Column Joachim Driessen: Op staande voet

Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…

12 uur ago

In zes stappen een cobot integreren

Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…

12 uur ago

Huisbeurs in herhaling voor Jörg Machines

Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…

12 uur ago

Zesde FD Gazelle Award voor ConstruSteel

Softwarebedrijf ConstruSteel behoort in 2024 wederom tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland en daarom…

13 uur ago