In 2004 bouwde D-TEC de eerste LZV als proef, waarna een zogenaamde ervaringsfase volgde. Vorig jaar redde minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat de LZV nog van de ondergang, door een totaalgewicht van zestig ton definitief toe te staan. ‘Met dit tweehonderdste exemplaar geeft de transportsector een positief signaal af. Ook richting de EU, want de rest van Europa ziet nu dat Nederland nog steeds investeert in deze voertuigen,’ aldus Jan van Velthuizen van D-TEC Trailers.
D-TEC Trailers is naar eigen zeggen marktleider in containervervoer. De trailerproducent levert momenteel 40 procent van zijn producten in Nederland en 60 procent in de rest van Europa. De trailers worden in Nederland gebouwd. Van der Most Transport is één van de eerste D-TEC-gebruikers. De transportonderneming heeft op dit moment 8 Combitrailers en 31 Flexitrailers van D-TEC in haar wagenpark.
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…
Softwarebedrijf ConstruSteel behoort in 2024 wederom tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland en daarom…