De Dag van de Bouw maakt onderdeel uit van de imagocampagne ‘De Bouw maakt het’. Doel is het publiek kennis te laten maken met de vele, soms onverwachte, aspecten van de bedrijfstak door het opstellen van leuke, spraakmakende en bijzondere bouwlocaties.
Bouwbedrijven kunnen op de eerste zaterdag in juni nieuwsgierig publiek kennis laten nemen van werken, maar kunnen het evenement ook aangrijpen om zakelijke relaties, mogelijke opdrachtgevers en anderen gericht uit te nodigen.
Zakelijk
De drie eerdere edities van de Dag van de Bouw hadden louter tot doel het publiek nader kennis te laten maken met de bouw als transparante bedrijfstak door gewoon zoveel mogelijk locaties open te stellen. Dit jaar streeft de organisatie ernaar het thema duurzaamheid op de bouwlocaties onder de aandacht te brengen. Dat kan variëren van verantwoord materiaal gebruik tot duurzame energiezuinige huizen als eindproduct.
Uitdaging
Bouwend Nederland ziet in de vierde editie een extra uitdaging, omdat sinds het najaar van 2008 de economische situatie drastisch is veranderd en de bouw stevig onder druk is komen te staan. De organisatie ziet de Dag van de Bouw daarom meer dan ooit ook als uithangbord voor de sector om te laten zien waartoe men in staat is.
Aanmelden kan dus nog tot woensdag.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…