Tijdens de Dag van de Bouw op zaterdag 5 juni stellen de bouwbedrijven in Nederland hun meest bijzondere bouwlocaties open voor het grote publiek. Dat zijn in totaal 280 projecten, verspreid over het hele land.
Doel van de Dag van de Bouw is het grote publiek te laten kennismaken met de vele aspecten van de bouw. Het evenement is een initiatief van Bouwend Nederland en de aangesloten bouwbedrijven en maakt onderdeel uit van de campagne ‘De Bouw maakt het’. De campagneslogan luidt dit jaar ‘Kijk je ogen uit’.
De vijfde editie van de Dag van de Bouw heeft ruim veertig projecten meer dan in 2009. Toen waren er 234 bouwlocaties opengesteld en deze trokken ruim 115.000 bezoekers. De stijgende lijn zit er al jaren in, maar Bouwend Nederland is dit jaar verrast door het animo van de bedrijven. De slechte economische tijden baren de bouw flink zorgen. Bouwproductie en werkgelegenheid staan immers onder druk, maar desondanks zijn er weer meer projecten aangemeld voor de Dag van de Bouw.
Het overzicht van alle projecten staat op www.dagvandebouw.nl. De projecten zijn open van 10.00 tot 16.00 uur. Naast grote woningbouwprojecten zijn infraprojecten, restauratieprojecten, renovatie en onderhoudsprojecten te bewonderen.