Doel van de Dag van de Bouw is het grote publiek te laten kennismaken met de vele aspecten van de bouw. Het evenement is een initiatief van Bouwend Nederland en de aangesloten bouwbedrijven en maakt onderdeel uit van de campagne ‘De Bouw maakt het’. De campagneslogan luidt dit jaar ‘Kijk je ogen uit’.
De vijfde editie van de Dag van de Bouw heeft ruim veertig projecten meer dan in 2009. Toen waren er 234 bouwlocaties opengesteld en deze trokken ruim 115.000 bezoekers. De stijgende lijn zit er al jaren in, maar Bouwend Nederland is dit jaar verrast door het animo van de bedrijven. De slechte economische tijden baren de bouw flink zorgen. Bouwproductie en werkgelegenheid staan immers onder druk, maar desondanks zijn er weer meer projecten aangemeld voor de Dag van de Bouw.
Het overzicht van alle projecten staat op www.dagvandebouw.nl. De projecten zijn open van 10.00 tot 16.00 uur. Naast grote woningbouwprojecten zijn infraprojecten, restauratieprojecten, renovatie en onderhoudsprojecten te bewonderen.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…