‘Dok 7′ meet maar liefst 405 bij 90 meter. Een mammoetdok, dat Keppel Verolme in de loop der jaren veel werk heeft opgeleverd, met name uit de offshore sector. Die markt gaat al een tijdje niet goed; reden dat het Singaporese moederbedrijf Keppel wereldwijd meerdere scheepswerven afstoot. En ook Damen leidt onder de malaise in deze industrie. De 150 banen die worden geschrapt bij bedrijfsonderdelen Shiprepair Rotterdam, Shiprepair Van Brink en Shiprepair Vlissingen zijn nodig vanwege aanhoudende verslechterde marktomstandigheden in de offshore.
Volgens ingewijden is het mammoetdok voor Damen de reden om het eveneens noodlijdende Keppel Verolme toch over te nemen. Het dok is namelijik ook geschik voor cruiseschepen: een markt waar wel werk in is.
Overigens zijn de harde maatregelen bij Keppel Verolme al genomen: vorig jaar zijn 96 van de 350 personeelsleden ontslagen. Damen heeft op zijn beurt niet alleen in Nederland gereorganiseerd. In Roemenië, Frankrijk, China, Singapore en Vietnam zijn enkele honderden arbeidsplaatsen verdwenen.
De overname moet in het tweede kwartaal worden afgerond. Financiële gegevens zijn niet bekendgemaakt.
Werkgevers- en werknemersorganisaties, brancheorganisaties en O&O-fondsen kunnen van 13 januari 2025 tot en met 14…
De Belastingdienst gaat de kleineondernemersregeling (KOR) versoepelen per 1 januari 2025. Voor wie wil weten…
Het kabinet denkt dat onze veiligheidssituatie verslechtert en gaat daarom 716 miljoen euro extra investeren…
Op de campus van de Universiteit Twente (UT) komen drie Joint Innovation Centers (JIC’s) van…
Met een nieuwe samenwerking willen het TBI Praktijkfonds en Stichting ZWBT (Zorg, Welzijn, Bouw en…
De staalmarkt wordt geconfronteerd met een groeiend aantal onzekerheden, die verstrekkende gevolgen kunnen hebben, zowel…