De Boer Snijbedrijf heeft daarvoor diverse onderdelen op maat gesneden. Deze delen zijn weer aan elkaar gelast en vormen zo het bulbframe, dat is het contragewicht van het zeiljacht. Dit bulbframe wordt in een gietmal gehangen en omgoten met lood.
Daarna wordt het 46 ton zware bulbframe met bouten aan de kielvin bevestigd en zorgt zo voor de stabiliteit van het schip. Het bulbframe, de hydraulische kiel en eventuele andere speciale werktuigbouwkundige constructies worden overgebracht naar de jachtbouwer die het schip verder afbouwt.
De Boer Snijbedrijf heeft de snijwerkzaamheden voor het bulbframe uitgevoerd in opdracht van Frans Brandjes Engineering uit Uitgeest. Frans Brandjes Engineering is een vooraanstaand werktuigkundig ontwerpbureau dat is gespecialiseerd in complexe mechanische constructies, onder andere voor de jachtbouw.
Wanneer dit schip een haven wil binnenlopen, kan door het intrekken van de kiel de diepgang van het schip aanzienlijk worden verminderd. Deze door Frans Brandjes ontworpen en gepatenteerde hefkiel is speling- en rammelvrij.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…