De Cromvoirtse heeft sinds begin mei een nieuw webportaal. Hiermee zet de plaatbewerker een grote stap richting het nog sneller communiceren met de klant. Naast het snij en zetwerk gaat de Cromvoirtse vanaf medio juni ook het oppervlakte finishen. Verder beschikt het portaal over een webcad waarmee de klant snij- en kantproducten kan ontwerpen.
Al ruim 30 jaar streeft De Cromvoirtse er naar om hun klanten te ontzorgen. De laatste jaren is ook duidelijk gebleken dat de vraag in kleinere series, kortere levertijden en een compleet productpakket enorm is toegenomen. Klanten willen graag een compleet bouwpakket welke naadloos aansluit in hun eigen productieproces. Op deze manier kunnen ze zich blijven richten op hun kernactiviteiten. Daarom blijft De Cromvoirtse innoveren om te kunnen voldoen aan deze vraag.
Al in 2008 (red.: wij schreven daarover in 2009) kwam de Cromvoirtse als eerste met een online portaal (SCP-online) om snij- en zetwerk te calculeren. Samen met de klant is er de afgelopen jaren gezocht naar uitbreiding en verbetering van dit portaal. Uiteindelijk is er een compleet nieuw ontwikkeld portaal ontstaan waarin de klant de voordelen kan ervaren van een leverancier als De Cromvoirtse.
Webcad
Op mijn.cromvoirtse.nl zoals het nieuwe portaal heet, kan de klant op eenvoudige wijze 2d en 3d files uploaden. Het portaal beschikt over een gebruiksvriendelijke lay-out met duidelijke overzichten en mogelijkheden met betrekking tot het betreffende onderwerp. Daarnaast beschikt het portaal over webcad, dit geeft inkopers de mogelijkheid om zelf eenvoudige snij-en kantproducten te creëren. Inkopers kunnen zelf een calculatie aanvragen zonder hulp van een tekenaar en dat werkt snel en prettig.
Klanten bouwen ook een orderhistorie op waardoor simpel een specifieke regel kan worden opgeroepen en opnieuw kan worden aangevraagd. Zoals de klant al gewend was in het oude portaal wordt ook in het nieuwe portaal binnen enkele minuten de maakbaarheid gecontroleerd van de gevraagde producten. Per mail wordt de klant op de hoogte gehouden. En indien er een product niet gemaakt kan worden, wordt er door deskundige medewerkers gekeken naar een mogelijke oplossing en vindt er overleg plaats met de klant.
Modules
Het nieuwe portaal vormt de basis waar de komende tijd steeds meer modules aan zullen worden toegevoegd. De Cromvoirtse biedt immers een breed scala aan leveringsmogelijkheden, deze moeten uiteindelijk ook in het portaal kunnen worden aangevraagd. Er wordt hard gewerkt om de basis te kunnen uitbreiden. Zo kan de klant straks ook gezaagd- en handelsmateriaal aanvragen, kan er met meerdere accounts worden ingelogd, nabewerkingen worden toegevoegd aan de producten en kan er buislasersnijwerk worden aangevraagd. Het uiteindelijke doel is de hele fabriek virtueel te maken; beschikbaarheid, prijs en levertijd kunnen ieder moment worden ingezien. De Cromvoirtse ziet een ontwikkeling naar een situatie waarin de klant de fabriek bestuurt.
Finishen
Continu innoveren is belangrijk bij De Cromvoirtse. Naast een klantvriendelijk webportaal is de Cromvoirtse ook altijd op zoek naar procesverbeteringen die toegevoegde waarde bieden voor de klanten. Zodoende dat er een Timesavers machine is aangekocht welke half juni operationeel zal gaan. Deze machine zorgt ervoor dat de afwerking van rvs van nog hogere kwaliteit is. De snijkanten krijgen hierdoor een kleine afronding en er kan gezorgd worden voor een mooie oppervlaktefinish.
Met name voor de foodindustrie waar hoge eisen worden gesteld aan de afwerking van rvs is dit erg belangrijk.
Academy
Omdat De Cromvoirtse een totaal leverancier is van metaal op maat, vindt ze het erg belangrijk om klanten te betrekken bij de keuzes die gemaakt worden. Om betrokken te blijven bij de klanten organiseert de Cromvoirtse zelfs bijna wekelijks een interactieve middag (Cromvoirtse Academy) waarin samenwerking centraal staat. Klanten zien met eigen ogen hoe er gewerkt wordt en dat de klant centraal staat. Dit zorgt ervoor dat er optimaal gebruik wordt gemaakt van diverse bewerkingsmogelijkheden.