De afgelopen drie jaar vonden tientallen detacheringen plaats. Xaf Utberg, directeur Rail & Stations bij DHV: ‘ProRail werkt aan de bereikbaarheid van Nederland door te zorgen voor een optimaal spoornetwerk. We zijn er trots op dat ons werk en onze mensen hieraan hebben bijgedragen.’
In de aanbestedingsprocedure heeft DHV op twee percelen ingeschreven, perceel Infra, Engineering & Techniek en perceel Projectmanagement & Ondersteuning. Beide percelen zijn gegund aan DHV. Hierdoor is DHV als enig ingenieursbureau geselecteerd voor het perceel Projectmanagement & Ondersteuning. Utberg: ‘We weten inhoudelijke kennis te combineren met ervaring in projecten of programma’s. Hierdoor kunnen we technische oplossingen en adviezen op het juiste moment aandragen.’
DHV is ook geplaatst op niveau 2 van de CO2-prestatieladder van ProRail. Dit is een instrument waarmee ProRail opdrachtnemers wil stimuleren om hun eigen CO2-productie te kennen en te verminderen. Hoe meer een bedrijf zich inspant om CO2 te reduceren, hoe groter de kans op gunning van een opdracht. De ladder kent zes niveaus (0 tot en met 5). Op basis van de positie op de ladder kent ProRail een kortingspercentage bij de gunning toe.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…