Digitalisering rukt op in hijswereld

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

Breamark Engineering bestaat bijna tien jaar. De totaalleverancier van hijsmiddelen vond het tijd om de kernactiviteiten van het bedrijf helder neer te zetten en dus is er nu een nieuwe website die qua naam niet veel te raden over laat: www.hijsen.nl. De activiteiten van Breamark Engineering kunnen voortaan in drie pijlers gevat worden: het standaard assortiment topkwaliteit hijswerktuigen, inspectie van hijswerktuigen en speciale hijssystemen.

Harry van Vugt van Breamark Engineering is tevreden over de nieuwe huisstijl en daarmee het nieuwe imago van het bedrijf waarvoor hij verantwoordelijk is. ‘Ik hoorde op een gegeven moment van onze klanten de opmerking: ‘kunnen jullie dit ook, dat wisten we niet’. Dat was voor mij een duidelijk signaal om iets aan onze huisstijl en website te veranderen, helder onze kernactiviteiten te definiëren en te kiezen voor transparantie richting onze klanten.’

 

Meer dan een webshop

Van Vugt: ‘In 2009 hadden we meer tijd voor nevenactiviteiten door de economische crisis en toen ben ik er daadwerkelijk mee aan de slag gegaan. We zijn behoorlijk gegroeid de afgelopen jaren en in drukke tijden blijven juist die dingen vaak liggen. Onze oude website was echt een webshop, de nieuwe site is veel meer dan dat. Onze oude website was bovendien geen heldere weergave van onze activiteiten. De nieuwe site is veel transparanter qua informatievoorziening naar klanten en onze kwaliteiten en activiteiten komen optimaal naar voren. Op Hijsen.nl kan iedereen (technische) details van onze standaard assortiment hijsmiddelen vinden en eventueel bestellen. Het complete standaard assortiment is 24 uur per dag online verkrijgbaar. Daarnaast zijn via de website handleidingen en gebruikinstructies van onze producten te downloaden, waardoor gebruikers altijd kunnen verifiëren hoe hijsmiddelen veilig gebruikt kunnen worden. Veiligheid voor de gebruiker staat bij ons voorop. Veiligheidscertificaten zijn digitaal opvraagbaar en de prijzen van onze producten staan ook op de site vermeld. Voor zover ik weet is deze transparantie uniek en we zijn er dan ook erg tevreden mee.’

 

Extra verkoper

Steeds meer bestaande klanten, maar vooral nieuwe klanten, weten de website van Breamark Engineering te vinden. Dat is voornamelijk te danken aan de sterke naam. Van Vugt: ‘Hijsen.nl is voor ons een soort extra verkoper. Het is laagdrempelig en makkelijk om via een webshop hijsmiddelen te bestellen. Ik merk dat de website nu al heel duidelijk zijn vruchten afwerpt, ofwel de digitalisering rukt ook op in de hijswereld, eigenlijk zoals in de business-consumer markt, waar bestellingen via internet al lang gemeengoed zijn.’

 

Groeien

Breamark Engineering is momenteel een middelgrote speler in de wereld van hijsen en heffen, maar heeft de ambitie om nog verder te groeien. Breamark Engineering ziet in een verdere digitalisering, welke bijvoorbeeld tot uiting komt in de nieuwe website, volop mogelijkheden voor klanten om zowel een veilig gebruik van hijswerktuigen als het gemak waarmee gewenste informatie verkregen kan worden, te bevorderen. ‘Met een verdere digitalisering en een heldere bedrijfspresentatie hebben we een goede basis gelegd om verder te groeien.’