Technologiespecialist Wilo heeft de gerenommeerde Duitse Duurzaamheidsprijs (Deutscher Nachhaltigkeitspreis, DNP) gekregen. De prijs is een blijk van waardering voor bedrijven die duurzaamheid tot onderdeel van hun businessmodel hebben gemaakt.
Duurzaamheid is een integraal onderdeel van de bedrijfsstrategie van de Wilo Group. Zo moeten in 2025 100 miljoen mensen beter toegang hebben tot schoon water. ‘Onze producten, systemen en oplossingen dragen bij aan het op een intelligente, efficiënte en klimaatvriendelijke manier leveren van water aan mensen wereldwijd’, benadrukt Oliver Hermes. Wilo werd in augustus van dit jaar ook al geselecteerd als een van de wereldwijde 50 Sustainability & Climate Leaders.
De commissie van de Duitse Duurzaamheidsprijs ziet 2020 als een jaar van verandering. Meer dan ooit zijn er rolmodellen nodig die verandering kunnen stimuleren en de crisis gebruiken als een kans voor echte transformatie. Wilo is daar volgens hen een uitstekend voorbeeld van. Het bedrijf promoot niet alleen energie-efficiëntie, maar wil ook duurzaamheids- en digitale pionier zijn.
De prijs werd tijdens een online gala uitgereikt door de Stiftung Deutscher Nachhaltigkeitspreis (Stichting Duitse Duurzaamheidsprijs) in samenwerking met de Duitse overheid, de Vereniging van Duitse Steden, bedrijfsverenigingen, maatschappelijke organisaties en onderzoeksinstituten.