Ondanks de vroege aanvangstijd van 8.00 uur vielen er genoeg interessante zaken te beluisteren tijdens de masterclass. In Duitsland liggen veel kansen, zoveel is duidelijk. ‘Maar de Duitse zakelijke markt is de onze niet en dus zijn er belangrijke verschillen. In Nederland is bijvoorbeeld een afspraak een afspraak, maar bij onze oosterburen geldt dat pas als er een handtekening is gezet’, vertelde Kretschmar. De mentaliteit ‘dat doen we wel effe’ in Nederland speelt volgens de directeur nog wel eens op. ‘En dit heeft zelden succes. Vandaar dat we bij bedrijven hameren op dat geduld.’
Roel van Vemde
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…