In eerste instantie wordt het volledige draagvermogen van de brug bij de universiteit getest om de veiligheid en functionaliteit te waarborgen. De test zal onder leiding staan van Imperial College London. De brug verblijft na de eerste constructietest, die ongeveer een maand duurt, nog twee maanden op de campus.
Universiteit Twente werkt in deze periode actief samen met MX3D, Autodesk en Arup bij het ontwerpen, ontwikkelen en testen van het permanente sensornetwerk dat op de brug wordt geïnstalleerd. MX3D en Autodesk moedigen creatieve en baanbrekende ideeën voor verschillende aspecten van het sensornetwerk ten zeerste aan. Daarbij denkt men aan ideeën over de soorten sensoren die in het netwerk kunnen worden opgenomen, veilige en vandalismebestendige sensoren, gegevensverzameling/communicatie/analyses, enz.
Foto: MX3D
De brug wordt volgens plan begin 2020 op zijn permanente locatie in Amsterdam geplaatst over een van de oudste en bekendste kanalen in het centrum: de Oudezijds Achterburgwal. De brug weegt zes ton en is twaalf meter lang. Voor de brug werd baanbrekende robottechnologie voor 3D-printen toegepast. Naast de revolutionaire productiemethode valt de brug op door een innovatief ontwerpproces.
De MX3D metalen voetgangersbrug was te zien op de Dutch Design Week en won daar de publieksprijs van de Dutch Design Awards 2018.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…