Het nieuwe productie-en testcenter heeft drie keer meer capaciteit dan de ruimte die het vervangt. Egemin heeft ruim 100.000 euro geïnvesteerd in het nieuwe center. AGV’s of automatisch geleide voertuigen zijn onbemande voertuigen die voornamelijk in magazijnen, distributiecentra en productieomgevingen worden ingezet om goederen te transporteren. Elke E’gv – zoals Egemin zijn AGV’s noemt – die het bedrijf verlaat, moet gedurende honderd uren proefdraaien voordat die bij de klant wordt ingezet. Uit algemeen statistisch onderzoek blijkt namelijk dat 85 procent van de storingen optreedt binnen de eerste honderd uren. Omdat Egemin steeds meer Egv’s produceert en het gamma verder uitbreidt, was de bestaande productie- en testruimte te klein geworden. De nieuwe testhal is 2.200 vierkante meter groot.
Simulatie
De testhal in de E’gv Factory is zo opgezet dat het de situatie bij een klant maximaal benadert. Zo is er een station waar toestellen die daartoe zijn uitgerust, automatisch van batterij kunnen wisselen. Er zijn stellingen om het plaatsen van pallets in hoge rekken te simuleren. Ook zijn er een helling en laadkaaien aangebracht. Dit is belangrijk voor het testen van de ATL-functie (automatic truck loading). Dat moest vroeger nog bij de klant gebeuren.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…