De installatie werd tot en met donderdag 18 februari nog volledig operationeel gebruikt tijdens de dagelijkse veiling. Zodra de veiling die dag achter de rug was, werd het systeem zonder spanning gezet en kon de ombouw én race tegen de klok van start gaan. Op zondagavond werd na intensieve dag- en nachtarbeid, de installatie samen met de ingenieurs van Landgard opnieuw getest en succesvol opgeleverd.
Maandagochtend 22 februari werd probleemloos geveild met de nieuwe besturing. Het voltallige retrofitteam ontving van de technisch leider van Landgard felicitaties voor de onwaarschijnlijke en probleemloze ombouw van zijn installatie. Deze modernisatie is de eerste grote fase in een groter project waarin Egemin in totaal 6 kilometer nieuwe kettingbanen mag installeren. Dit zowel in de bestaande veilinggebouwen als in de nieuwbouw. De uitbreiding is nodig omdat vanaf midden 2010 de activiteiten van de Landgard-vestiging in Lüllingen en die van FloraHolland in Venlo in Herongen worden samengevoegd. Het nieuwe kettingbaantransportsysteem van Egemin moet in juli volledig werkzaam zijn, goed voor een totaal traject van 9 kilometer, verspreid over veertien kettingbanen, 36 wissels en een transport tot duizend bloemen- en plantenkarren per uur.
De laatste PMI-gegevens lieten een verdere teruggang zien in de Nederlandse industriële sector. De matte…
Het Cybersecuritybeeld Nederland 2024 (CSBN 2024) biedt een beeld van de steeds complexer wordende digitale…
De klimaatdoelen raken uit het zicht. Dat meldt het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) in…
Efficiënt, voordelig en duurzaam: zo goed als nieuwe demonstratiemachines met de modernste technologie tegen aantrekkelijke…
Het metaalbedrijf Wil Waelbers Design (WWD), gevestigd in Nederweert, is failliet verklaard. WWD was gespecialiseerd…
De producenten in de industrie waren in oktober negatiever dan in september. Het vertrouwen ging…