Nog een oorzaak van deze sterke groei ligt volgens de commissaris aan de ‘vroegboekkorting’ waar de bedrijven dankbaar gebruik van hebben gemaakt. Niet alleen de Duitse fabrikanten hebben grotere stands, maar vooral de Aziatische bedrijven. Overall vertegenwoordigen de Aziatische landen nu al meer dan 20 procent van alle EMO exposanten.
Onder het motto ‘Connecting systems for intelligent production’ richt de EMO zich op de grote kwesties en gevolgen van digitalisering en verbinding in het kader van Industrie 4.0. Welcker: ‘Ons nieuwe motto blijkt een schot in de roos voor onze exposanten. Vele bedrijven presenteren straks hun oplossingen voor Industrie 4.0, hetzij op hun eigen stand of in de speciale hal die is gereserveerd voor Industrie 4.0 activiteiten.
De EMO Hannover is de belangrijkste internationale ontmoetingsplaats voor de maakindustrie, met name de verspanende productie en engineering. De vorige editie van de EMO in Hannover in 2013 trok meer dan 2.130 exposanten en 143 000 vakbezoekers uit meer dan 100 landen. EMO is een gedeponeerd handelsmerk van de Europese werktuigmachines unie Cecimo.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…