De verpakking kan soms slechts een minuscuul labeltje zijn, maar is dan ook al essentieel voor zelfbediening. Ook de trend naar meer private labels wordt gedreven door het verpakken als activiteit. Met private label producten proberen retailers hun winkelformule te versterken; speciaal ontworpen verpakkingen ondersteunen deze aanpak.
De wijze waarop de omverpakte producten via de diverse distributiecentra daadwerkelijk op de winkelvloer
belanden bepaalt steeds meer de kosten, zo weten bijvoorbeeld de hard discounters inmiddels. Iedere handeling van het winkelpersoneel kost geld en intelligent verpakken kan dan ook tot forse besparingen leiden, al was het maar om tot dan toe onzichtbare kosten uit te bannen.
Al deze aspecten kwamen op donderdag 8 oktober op de NVC Design Village in Brussel aan bod tijdens de Empack, het grootste verpakkingsevent van België. De sprekers waren afkomstig van het NVC Nederlands Verpakkingscentrum, NXP Semiconductors, Quatre Mains, Avery Dennison, Itarus, NewIFEC, Varia-Pack en de Pacombi Group. Gezamenlijk gaven zij antwoord op de retorische vraag die ook door de aanwezige toehoorders werd gesteld: waar zou retail zijn zonder voorverpakte en gelabelde producten?
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…