Alle veerdiensten over het Kanaal zijn sinds dinsdagavond gestremd nadat Franse vissers de havens van Calais, Boulogne en later ook Duinkerken hebben geblokkeerd. Door de blokkade staan aan beide kanten van het Kanaal lange rijen vrachtwagens.
Deze drastische actievorm dupeert veel partijen, vooral het bedrijfsleven, en druist bovendien regelrecht in tegen het beginsel van vrij verkeer van goederen en personen binnen de Europese Unie. In de Interne Markt Raad van 18 mei 1998 is een resolutie aangenomen die voorziet in een interventiemechanisme zodra het vrij verkeer van goederen in het geding komt. De Europese Commissie kan in dit geval aan Frankrijk vragen welke maatregelen het neemt om de blokkades op te heffen. EVO en TLN willen dat de Commissie van die mogelijkheid gebruik maakt.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…