Rolls-Royce, een van de grootste aanbieders van aandrijfsystemen, heeft gisteren zijn uitgebreide en gemoderniseerde Marine Service Centre in het Rotterdamse havengebied officieel geopend. Tevens werden de kantoren grondig gerenoveerd en opnieuw ingericht. Met de verbouwing en uitbreiding van het complex was een investering van ruim 2 miljoen euro gemoeid.
Het Marine Service Centre van Rolls-Royce in Pernis, dat in 2001 werd geopend, heeft een flinke uitbreiding ondergaan. De oppervlakte van de werkplaats werd uitgebreid naar 1.500 vierkante meter en de apparatuur voor onderhoud en reparatie aan motoren en andere equipment werd gemoderniseerd. De investering is een nieuwe stap in de ontwikkeling van een wereldwijd netwerk van Marine Service Centres. Dat netwerk omvat momenteel reparatie- en onderhoudsactiviteiten in 34 landen, waar klanten terecht kunnen voor 24/7 ondersteuning.
Marketing en sales
De Rolls-Royce vestiging in Pernis biedt momenteel werk aan zeventig mensen. Twee jaar geleden waren dat er nog pas vijftig. Behalve de planning en uitvoering van service en onderhoud door heel Europa is de vestiging ook een regionaal centrum voor marketing en sales van het hele assortiment producten van Rolls-Royce Marine. Rolls-Royce is momenteel ook bezig met de bouw van Marine Service Centres in Hamburg en het Poolse Gdynia, die in de zomer officieel geopend worden. Eind 2009 werd een Marine Service Centre in het Italiaanse Genua geopend.