Fors hogere winst Koninklijke Reesink

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

Koninklijke Reesink zag zijn omzet en winst in het afgelopen jaar fors groeien. De omzet steeg met 16 procent naar 190 miljoen euro (2009: € 163 miljoen). De nettowinst steeg van 2,0 miljoen euro naar 5,9 miljoen euro.

‘Er is in 2010 veel gebeurd en veranderd bij Reesink, waardoor het fundament onder Reesink sterker is geworden. Door de krachtenbundeling van de doe-het-zelf activiteiten,

hebben wij een verdere neergang in het doe-het-zelf segment afgewend en kunnen wij ons
meer gaan focussen op het groene en industrële segment’, aldus Gerrit van der Scheer,
CEO Koninklijke Reesink.

Staalactiviteiten

In de tweede helft van 2010 realiseerde Reesink binnen de staalactiviteiten lagere volumes dan verwacht. Wel werd vorig jaar de integratie van de eind 2009 overgenomen activiteiten van Nederlandse Staal Unie en Stalutech Benelux afgerond.

‘Door deze integratie zijn wij in staat om de industrie optimaal te bedienen. Verder willen wij met onze klanten een ‘co-making ship’ aangaan. Wij brengen de wensen van onze klant in kaart, denken met hem mee en bieden vervolgens een tailormade oplossing. Door meer betrokken te zijn bij het proces schuiven wij in de distributiekolom dichter naar de eindverbruiker toe. Acquisities kunnen dit proces versnellen. Om onze afhankelijkheid van de bouw te verminderen zijn wij met name geïnteresseerd in ondernemingen die actief zijn in (niche)markten, waarin wij nog niet vertegenwoordigd zijn.’

Koninklijke Reesink is voor het lopende jaar positief gestemd, met name over de landbouwactiviteiten. Het uiteindelijke resultaat zal afhangen van de ontwikkelingen in de staalsector. Reesink houdt rekening met twee scenario’s. Een dubbel dip scenario. Dit zal zich voordoen als de bouwactiviteiten nog verder verslechteren. Dit zal dan de gehele industrie treffen. Het tweede scenario gaat uit van gematigde groei waarbij Reesink uitgaat van 1,5 – 2 procent omzetgroei. In dit scenario stabiliseert de bouw zich en trekken de consumentenbestedingen aan, waardoor tevens de investeringen in het bedrijfsleven toenemen.