Het systeem kan het volledige end-of-line proces van de productiefabriek in één keer automatiseren of, als het om een ideale oplossing voor de toekomst gaat, worden beperkt tot bepaalde delen ervan. In dat geval kan het systeem op elk moment zonder veel extra kosten of moeite worden uitgebreid en aangevuld. Bovendien kunnen de systemen met een minimale verstoring worden geïmplementeerd, vaak terwijl de productie nog gewoon draait.
Stel niet uit!
Belangrijke beslissingen die veel voordeel en concurrentiekracht opleveren, worden echter soms uitgesteld, omdat ze te moeilijk of radicaal lijken. Er ontstaan vragen. Welke investering staat de begroting toe? Wat is de beste oplossing voor de hele fabriek en zal die nog steeds voldoende zijn over een paar jaar?
Het begint misschien met een dringende behoefte aan een nieuwe rekfoliewikkelaar of palletiseermachine of de wens om minimaal één functie in het magazijn te automatiseren. Of misschien komt het allemaal tegelijk, maar staat de begroting dit niet in één jaar toe.
Iedereen met ervaring op het gebied van fabriekslogistiek weet dat er vaak veel mensen bij betrokken zijn met verschillende meningen over of, wanneer of waar er in verbeteringen moet worden geïnvesteerd. De Freeway-technologie van Elettric 80 staat bedrijven toe om één stap per keer te nemen, ongeacht waar ze willen starten. Bovendien is er tijd voor evaluatie.
Goed denkwerk
‘Goed denkwerk voorafgaand aan de eerste aanschaf wordt later echter beloond, aangezien het kiezen van de beste optie voor de specifieke fabriek de latere uitbreiding zal vereenvoudigen’, aldus een woordvoerder van het bedrijf. ‘Er zijn een groot aantal machines die bij verschillende eisen passen en de technici van Elettric 80 zorgen ervoor dat hun klanten het meeste uit hun investering halen. Nieuwe onderdelen integreren perfect met bestaande onderdelen, aangezien de groep van Elettric 80, vanuit onze productiefabriek in Italië, alle uitrusting zelf ontwerpt en levert. Dit waarborgt, ook in de toekomst, een perfecte compatibiliteit tussen de palletiseermachines, rekfoliewikkelaars en Laser Guided Vehicles (LGV’s) voor het transport van goederen op pallets binnen het magazijn’. De voertuigen kunnen, net als het Warehouse Management System, opnieuw worden geprogrammeerd, zodat de materiaalverwerking in nieuwe gebieden van de fabriek of nieuwe taken binnen het originele gebied worden meegenomen.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…