Steeds meer overheden en bedrijven kiezen voor hout- en papierproducten met het FSC-label, en niet zonder resultaat. Uit een recente marktstudie blijkt dat naar schatting al 13 procent van de houtinvoer naar België afkomstig is uit FSC-gecertificeerde bossen.
Om de bekendheid van het label verder te vergroten, komt er nu voor het eerst een grootschalige publiekscampagne. ‘Het FSC-label begint al bekend te worden bij het grote publiek, maar er is zeker nog veel werk voor de boeg. Met deze campagne hopen we de bekendheid van het label verder te stimuleren en particulieren ook aan te zetten tot een verantwoorde keuze bij hun aankopen van hout- en papierproducten’, aldus Maarten Debecker, van FSC België.
De campagne is een ontwerp van communicatiebureau Cayman, die zelf ook FSC gecertificeerd zijn en met volle overgave in dit project gestapt zijn.
De FSC campagne zal in de loop van 2009 te zien zijn bij een groot aantal verkooppunten van diverse grote retailers en doe-het-zelfzaken. Ook de gecertificeerde bedrijven (ongeveer 350 ondernemingen uit de hout- en papiersector) krijgen het campagnemateriaal ter beschikking.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…