Het zijn andere strategische scenario’s die organisaties toekomstbestendiger maken. Denk onder meer aan het beheersen van de sterk toegenomen risico’s in de toeleverketens, het genereren van cash en het hanteren van een end-to-end ketenperspectief. Het boek ‘Inkoop, een nieuw paradigma‘ gaat in op de businessgedreven inkoop als nieuwe generatie ter vervanging van de huidige, klassieke inkooppraktijk. Pleidooien hiertoe bestaan al lang, maar de weg ernaartoe is niet eerder beschreven.
Volwaardige partner in business
Gerco Rietveld wil met zijn boek de inkoop uit zijn functionele isolement halen en tot een volwaardige partner in business laten uitgroeien. Organisaties moeten volgens Rietveld (kern)leveranciers integreren in de businessstrategie. De besturing van een organisatie – publiek of privaat – kan niet beperkt blijven tot de prestaties van de eigen organisatie. De prestaties van de toeleverketens maken daar een onlosmakelijk deel van uit.
Inkoop, een nieuw paradigma, door Gerco J. Rietveld. ISBN: 9789012581240.
Tata Steel Nederland moet in het eerste kwartaal van 2025 opnieuw stevig de broekriem aanhalen.…
Met 370 deelnemers was de Precisiebeurs al in mei uitverkocht. Beursorganisator Mikrocentrum, het verbindende platform…
Het Amerikaanse SurfacePrep heeft familiebedrijf Leering uit Hengelo overgenomen. Leering, actief in straal- en oppervlaktetechniek…
Metaalbedrijf Van Schijndel Metaal en Elektrolas, beide uit Noord-Brabant, hebben een onbemande laserlascel ontwikkeld die…
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…