De Hoffmann Group heeft dinsdag de magische grens van 1 miljard euro omzet behaald. Een teken aan de wand dat bij de systeempartner voor professionele kwaliteitsgereedschappen alle seinen op groen staan voor het verder uitrollen van het succesvolle 2020-concept.
De wereldwijde omzet haalt de leverancier voor 60 procent nog uit Duitsland en voor 40 procent elders in Europa en niet-Europese landen. Groei blijft het mantra, ook bij de Nederlandse vestiging van het Duitse moederbedrijf, gevestigd aan de Platinastraat in Hengelo.
Algemeen directeur Henry Blom: ‘Afgelopen jaar was voor de Hoffmann Group een jaar van kansen.
De Nederlandse vestiging eindigt dit jaar met een plus van 12 procent, waarmee we onze target gehaald hebben. Hiermee hebben we aangetoond dat wij onze kansen in de speerpunten bedrijfsinrichting en verspaning volop benut hebben.’
Nieuw online platform
Hoffmann is al jaren actief op het gebied van webshop applicaties, momenteel komt 34 procent van de omzet uit e-shop en het komend jaar moet dit groeien naar 40 procent. Daarom lanceert Hoffmann in januari een volledig nieuw online platform, met daarin alle media gebundeld: website, e-shop, het inkoopsysteem Simple System en nog enkele handige tools voor klanten om de juiste gereedschappen te kiezen.
Maintenance Next
Ook het zoeken naar nieuwe markten is een belangrijk onderdeel van de 2020-strategie. Voor 2015 heeft de Hoffmann Group zijn oog laten vallen op de maintenance branche, aldus Blom. ‘Daarom staan we onder meer op de vakbeurs Maintenance Next in Rotterdam. Hier zal bijvoorbeeld onze custom made toolcontainer te zien zijn.’
Catalogus in drie delen
De Hoffmann gereedschapscatalogus verschijnt met ingang van 2016 in maar liefst in drie delen (voorheen twee): verspaning en meten (1), handgereedschap en werkplaatsbenodigdheden (2) en bedrijfsinrichting (3). Met name van de laatste productgroep wordt een extreme groei verwacht.