Duijmelings stuurt alle vestigingen in 16 landen aan. Daarnaast heeft investeerder Hartenlust Group in dezelfde periode ruim dertig procent van de aandelen van het bedrijf verworven. Volgens Troostwijk zijn zowel het aantreden van Duijmelings als de investering door Hartenlust belangrijke stappen in verdere internationale groei.
Volgens Duijmelings, die eerder ruim 20 jaar internationale ervaring opdeed bij de Manutan Group en in 2014 de succesvolle rebranding van dat bedrijf leidde, draait het bij Troostwijk om meer dan veilingen. “In feite gaat het om asset management – hoe maak ik zo slim mogelijk gebruik van mijn activa. Veel bedrijven hebben machines en voorraden waar weinig tot niets mee gebeurt. Denk aan overcapaciteit, vervanging of stopgezette activiteiten. In plaats van ze ‘werkloos’ te laten staan, kiezen steeds meer bedrijven er voor ze te gelde te maken.” Naast groei is volgens Duijmelings het op een hoger plan brengen van onder meer de (internationale) marketing noodzakelijk. “Bovendien gaan we nog sterker inzetten op de menselijke relaties. Kopen en verkopen gaat immers vooral om vertrouwen. Een veiling opzetten kan iedereen, maar ben je ook ná de koop nog blij? Dat wij in zoveel landen al zo lang specifieke mensen, kennis en contacten hebben, schept vertrouwen.”
Met de investering door Hartenlust denkt Troostwijk een extra professionaliseringsslag te maken.
Duijmelings: “Zij investeren niet alleen geld, maar bieden ook expertise en een groot netwerk. Bovendien zijn ze zeer selectief ten opzichte van de bedrijven waarmee ze in zee gaan. Pas als een firma echt toe is aan een volgende stap, zetten zij hun kennis en ervaring hier voor in. Niet alleen door efficiëntere processen, innovatie en groei, maar ook door heel gericht het management te helpen zichzelf te ontwikkelen. Die aanpak spreekt ons bijzonder aan. En we merken nu al hun scherpte en toegevoegde waarde in de gesprekken die we voeren.”
Concreet doel van management en aandeelhouders is om de positie van Troostwijk Auctions & Valuations in de Benelux verder te versterken en naast de veilingen ook de andere diensten als taxatie, advies, consultancy en asset management sterker op de kaart te zetten. In landen als Italië, Frankrijk, Duitsland en Spanje wil het bedrijf doorstoten naar de absolute top en werken aan verdere professionalisering van onder andere de sales en marketing. Duijmelings: “We maken gebruik van de internationale reputatie, kracht en kennis van de holding, met groot respect voor de lokale expertise.”
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…