Het transport is met twee dagen vertraagd omdat de douane niet op tijd de nodige papieren had. De planning was maandagavond, maar nu rijden de resterende 9 trucks vanavond rond 8 uur uur via een speciaaltransport naar Machinefabriek Boessenkool in Almelo
Jan Bolk van de Boessenkool die met een van de vrachtwagens meerijdt kijk z’n ogen uit. Terwijl felblauwe straddlecarriers containers van de kade wegrijden, stopt de kraanmachinist even met het lossen van een binnenvaartschip en zet het gereedstaande 38 ton zware Boessenkool transport in een keer recht op de vrachtwagen.
De door Hankook uit Korea gebouwde carrouseldraaibank was vorige week al in Rotterdam gelost. Op de Maasvlakte is altijd wat te doen grapt chauffeur Gerhard van der Holst van transporteur Rensink, ook uit Almelo. Totaal zijn er 12 vrachtwagens nodig om de draaibank in Almelo te laten geraken vertelt hij. Eenmaal in elkaar is de draaibank 10 meter diep, 12 meter hoog en 15 meter breed. De complete machine weegt 280 ton en kan metalen werkstukken aan tot een doorsnee van 5 m en een hoogte van 4 m.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…