Giga carrouseldraaibank richting Almelo

Het transport is met twee dagen vertraagd omdat de douane niet op tijd de nodige papieren had. De planning was maandagavond, maar nu rijden de resterende 9 trucks vanavond rond 8 uur uur via een speciaaltransport naar Machinefabriek Boessenkool in Almelo

Jan Bolk van de Boessenkool die met een van de vrachtwagens meerijdt kijk z’n ogen uit. Terwijl felblauwe straddlecarriers containers van de kade wegrijden, stopt de kraanmachinist even met het lossen van een binnenvaartschip en zet het gereedstaande 38 ton zware Boessenkool transport in een keer recht op de vrachtwagen.

De door Hankook uit Korea gebouwde carrouseldraaibank was vorige week al in Rotterdam gelost. Op de Maasvlakte is altijd wat te doen grapt chauffeur Gerhard van der Holst van transporteur Rensink, ook uit Almelo. Totaal zijn er 12 vrachtwagens nodig om de draaibank in Almelo te laten geraken vertelt hij. Eenmaal in elkaar is de draaibank 10 meter diep, 12 meter hoog en 15 meter breed. De complete machine weegt 280 ton en kan metalen werkstukken aan tot een doorsnee van 5 m en een hoogte van 4 m.

Machinefabriek Boessenkool

De redactie

Recent Posts

FME: ‘Kabinet heeft oog voor uitdagingen ondernemers’

Naar aanleiding van de voorgelegde plannen op Prinsjesdag stelt FME dat het verstandig is dat…

11 uur ago

AWVN: ‘Arbeidsmarktkrapte krijgt terecht prioriteit’

Arbeidsmarktkrapte speelt een hoofdrol in de plannen die het kabinet tijdens Prinsjesdag 2024 heeft gepresenteerd.…

11 uur ago

Online spreekuur over cyberveiligheid

Stichting Cyber Weerbaarheidscentrum Brainport (CWB) start met een online spreekuur. Deze is bedoeld voor ondernemers…

13 uur ago

Gratis digitale pocketguide voor de WoTS

MYBusinessmedia heeft een digitale pocketguide voor de Wots samengesteld. De gratis gids biedt een handig…

13 uur ago

Metaalunie: ‘Toekomst van mkb-maakindustrie vraagt om daadkracht’

'Koninklijke Metaalunie is blij met veel aandachtspunten van het kabinet, zoals het inzetten op een…

16 uur ago