VENLO – Binnen de groothandel blijven te veel innovatiekansen liggen. De groothandel moet zich meer bewust worden van hun positie in de keten, en échte toegevoegde waarde gaan bieden. Dat zijn de voornaamste conclusies van de bijeenkomst ‘Groothandel waarde(n)loos of waarde(n)vol’, die Syntens op 28 mei organiseerde bij FloraHolland in Venlo.
Belangrijk onderdeel van de bijeenkomst was een bezoek aan een van de vier meewerkende gastbedrijven: Florazon, Seacon Logistics bv, Hakvoort Horeca bv en Technische Unie bv. Actuele onderwerpen zoals samenwerken, internationalisatie, positie in de keten en innovatiecultuur passeerden de revue in de praktijkverhalen van de ondernemers van deze bedrijven. Zo ging het bij Florazon over onderlinge concurrentie in het assortiment. ‘Het gezamenlijk belang dient ook het eigen belang’, werd hier benadrukt. Bij Hakvoort Horeca werd gesproken over innovatie- en bedrijfscultuur. ‘Weet als manager wat er, ook sociaal gezien, speelt bij je personeel’, was het devies. Ruim tachtig ondernemers kwamen op deze bijeenkomst af, wat aangeeft dat ook zij vinden dat het hoog tijd is voor vernieuwing.
Veel belangstelling voor de bijeenkomst ‘Groothandel waarde(n)loos of waarde(n)vol’. (Foto: Syntens – Wim Heldens)